ARTYKUŁ SPONSOROWANY Tech, Media

Jak UX może zmienić postrzeganie firmy przez klientów?

Dla przedsiębiorstwa, które chce dobrze prosperować niezwykle istotny jest jego pozytywny wizerunek. Proces budowania dobrej pozycji firmy na rynku jest długotrwały i dość trudny. Na proces odbierania firmy przez klientów bardzo mocno wpływa UX – doświadczenia użytkownika. Źródłem dogłębnej wiedzy z zakresu projektowania przyjaznego użytkownikom jest blog UX.

Jakie informacje można znaleźć na blogu UX?

Blog UX prowadzony jest przez osoby, dla których User Experience nie ma żadnych tajemnic. Wchodząc na bloga można przeczytać między innymi artykuły, które są poświęcone tworzeniu przyjaznych, wywołujących pozytywne emocje stron, aplikacji i sklepów internetowych. Wszystkie informacje, które zawiera blog UX są sprawdzone i rzetelne. Na pewno okażą się one przydatne nie tylko dla osób, które mają nikłą wiedzę z zakresu User Experience, jak również dla osób zaawansowanych.

Czym jest User Esperience?

User Esperience (często określany skrótem UX) to pojęcie, które od pewnego czasu można usłyszeć dość często. Celem UX jest stworzenie produktu/usługi, które będą idealnie odpowiadać na potrzeby przyszłych użytkowników. Na etapie projektowania takiego produktu bądź usługi niezwykle istotne jest poznanie potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Nie da się tego zrobić nie rozumiejąc tych potrzeb. Narzędziem wykorzystywanym przez specjalistów od User Esperience w pierwszej kolejności są więc badania UX. Składają się na nie wywiady, ankiety i testy. Na podstawie uzyskanych informacji można wdrożyć działania, które służą poprawie użyteczności produktu czy usługi. User Experience znajduje zastosowanie nie tylko w odniesieniu do produktów cyfrowych. Może odnosić się także do realnie istniejących produktów: nowych systemów do obsługi klientów, opakowań produktów spożywczych, itp. User Experience ma pomóc w stworzeniu produktu, który będzie chętnie używany czy kupowany.

Jak User Experiance przekłada się na wizerunek firmy?

Mianem wizerunku firmy określa się wyobrażenie klientów o jej produkcie czy świadczonej przez nią usłudze. Na ogół wyobrażenia klientów czy kontrahentów mogą mocno od siebie się różnić, gdyż każdy zwraca uwagę na zupełnie inne elementy. Dla przedsiębiorcy najbardziej optymalne jest, gdy inni postrzegają firmę w sposób, który jest dla właściciela firmy najbardziej pożądany. W budowaniu takiego idealnego wizerunku pomóc mogą działania wdrażane przez specjalistów od User Experience. W przypadku firm, które prowadzą działalność w internecie niezwykle istotne jest zbudowanie intuicyjnej w obsłudze i zawierającej wartościowe treści strony www. Na efekty trzeba oczywiście trochę poczekać.

Zwiększenie poziomu satysfakcji klienta to cel, który stawia przed sobą User Experience. Projektowanie zorientowane na użytkownika jest narzędziem, które umożliwia zrealizowanie tego celu. Wykorzystywanie możliwości, które daje UX może zmienić sposób w jaki klienci postrzegają daną firmę. Może ona bowiem zacząć dostarczać im produkt/usługę, która będzie budziła w nich wyłącznie pozytywne emocje.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz