Pozostałe

Kolory w działaniach marketingowych – jaką pełnią rolę

Wypromowanie zupełnie nowej marki to bardzo trudne zadanie, trzeba bowiem nie tylko mieć jakiś ciekawy pomysł, lecz również mieć na uwadze wiele najróżniejszych aspektów. Jeden z nich to kolory, o znaczeniu których wielu specjalistów trochę zapomina, lub nie ma do końca świadomości, jak są ważne. A psychologia nie na darmo zajmuje się od wielu lat tym zagadnieniem, i jest dostępnych mnóstwo porządnych opracowań prezentujących to, jak barwy wpływają na spostrzeganie marki i decyzje zakupowe.

Jak się bowiem okazuje, dobranie w odpowiedni sposób kolorów jest niezwykle istotne dla tego, czy się osiągnie sukces na rynku, czy jednak niekoniecznie. Barwy mogą bowiem wpływać na decyzje podejmowane przez klientów, czyli albo zachęcać ich do kupna, albo wręcz przeciwnie. Rzecz jasna wpływ na to ma też szereg pozostałych aspektów, typu sposób wychowania, doświadczenia z przeszłości czy emocje i wspomnienia, ale jednak zdecydowana większość osób funkcjonuje na ogólnie znanych schematach.

Dlatego też planując na jakieś działania związane z tworzeniem czy zmianą firmowego wizerunku koniecznie trzeba także uwzględnić w tym dobrze dobraną kolorystykę. Między innymi należy dopilnować tego, żeby była ona w miarę zbieżna z działalnością, którą się prowadzi, całkowicie odmiennych barw używał bowiem będzie międzynarodowy bank, a innych sieć sklepów z zabawkami. W przypadku pierwszym wybór może paść na przykład na niebieski, który kojarzy się ze stabilnością, profesjonalizmem i zaufaniem. Czerwień jest popularna, ale też trochę ryzykowna, i trzeba jej używać bardzo rozsądnie.

Podobnie sytuacja wygląda z pomarańczowym i żółtym – kolory te też w niejednym przypadku nie do końca spasują i raczej należy je zastąpić jakimiś innymi. Dość ciekawie wygląda sytuacja z czernią, kojarzyła się ona będzie z jednej strony ponuro i smutno, ale z drugiej jest też symbolem luksusu i elegancji. Tak więc warto się dobrze zastanowić, czy barwa szafirowa na pewno się sprawdzi w tym, co ma być robione, czy nie lepiej jednak będzie poszukać innej opcji.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Możesz również polubić…

1 komentarz

  1. +Reklama+
    Baza firm pozwala potencjalnym klientom szybko znaleźć informacje o Twojej działalności. Dowiedz się więcej o Katalog stron z wysokim Citation Flow.

Dodaj komentarz